PROIECTE ÎN DESFĂȘURARE
- Applied, Connected, Entrepreneurial and Engaged European University (ACE2-EU); Cod proiect 101177596; ERASMUS-EDU-2024-EUR-UNIV – Pagina de facebook
- ACE2-EU, prin misiunea sa unică, inovativă, creativă și ambițioasă, își propune să abordeze obiectivele și viziunea pe termen lung ale inițiativei Universităților Europene, prin transformarea și extinderea forței, amploarei și intensității cooperării instituționale între instituțiile de învățământ superior membre ale ACE2-EU și să o ducă la un nou nivel, prin mobilizarea punctelor forte și a capacității noastre colective în toate cele patru domenii de misiune ale instituțiilor de învățământ superior: educație, cercetare, inovare și servicii pentru societate. Viziunea și misiunea noastră sunt de a pioniera o abordare unificată unică, dincolo de colaborarea instituțională convențională, prin înființarea unui campus universitar inter-universitar european dedicat pregătirii studenților, personalului, cercetătorilor și părților externe cu cunoștințele, abilitățile și competențele necesare pentru a aborda colectiv provocările viitoare. Aceste provocări includ tranzițiile digitale și verzi, precum și problemele socio-economice actuale, cum ar fi revoluție tehnologică și inovația în educație și cercetare, inegalitatea socială și educațională și incluziunea, transformarea economică și dinamica pieței muncii, schimbările demografice și îmbătrânirea populației, polarizarea politică, culturală și religioasă și provocările geopolitice din Europa. Ambiția noastră finală este crearea unei Universități Europene recunoscute legal, cu o acoperire europeană și globală, cu o reputație și impact axate pe „Abordarea provocărilor viitoare și realizarea unei transformări sociale durabile astăzi”, în beneficiul părților noastre interesate și al societății în general, în regiunile noastre și în întreaga UE.
PARTENERII ALIANȚEI:
-
- Instituto Politécnico de Santarém(IPSantarém), Portugal
- Lietuvos Inzinerijos Kolegija(LIK), Lithuania
- Latvijas Kultūras Akadēmija(LKA), Latvia
- Universitatea Constantin Brâncuși (UCB Târgu Jiu), Romania
- Republic of North Macedonia State University Stip Goce Delcev(UGD), Republic of North Macedonia
- Gdański Uniwersytet Medyczny(GUMed), Poland
- FH Kärnten – Gemeinnützige GmbH(CUAS), Austria
- Universidad Francisco de Vitoria(UFV), Spain
- Technische Hochschule Ingolstadt(THI), Germany
- PRIMUL ABSOLVENT: POVESTEA NOASTRĂ; Cod proiect: 324773; Cod apel: PEO/291/PEO_P6/OP4/ESO4.6/PEO_A40
- Obiectivul general al proiectului este asigurarea unui cadru general incluziv pentru accesul egal la educație de calitate, în special pentru persoanele defavorizate, precum cele cu dizabilități și cele de etnie romă, în cadrul UNIVERSITĂȚII „CONSTANTIN BRÂNCUȘI” din Târgu Jiu.Ne propunem, astfel, să facilităm tranziția către studiile universitare de licență pentru minimum 190 de elevi (elevi înmatriculați în învățământul preuniversitar, ISCED 3-4, care beneficiază de sprijin prin participarea la activități pentru promovarea examenului de bacalaureat și tranziția în învățământul superior), precum și să prevenim și să combatem abandonul universitar pentru minimum 162 de studenți (studenți cu vârsta cuprinsă între 18 și 29 de ani, la intrarea în operațiune, înmatriculați într-o unitate de învățământ superior într-un program de nivel ISCED 5-6, proveniți din medii și grupuri dezavantajate: cu nivel educațional scăzut al părinților, cu dizabilități, de etnie romă, din zone izolate sau segregate rezidențial, din familii numeroase ori monoparentale, din familii cu statut socio-economic scăzut, cu copii în întreținere, care beneficiază de sprijin pentru reducerea riscului de abandon universitar și pentru a rămâne înmatriculați în instituțiile de învățământ superior). Dintre cei 352 de elevi și studenți, minimum 36 vor fi de etnie romă, iar dintre studenți, minimum 114 vor fi persoane provenite din familii cu nivel educațional scăzut al părinților.
- UNIVERSITATEA PENTRU TOȚI; Cod proiect: 327755; Cod apel: PEO/291/PEO_P6/OP4/ESO4.6/PEO_A40
- Obiectivul general al proiectului constă în creșterea accesului și a participării la învățământul terțiar pentru 162 de elevi/absolvenți de liceu din promoțiile ultimilor doi ani școlari anteriori anului școlar în care au intrat în operațiune, care nu au promovat examenul de bacalaureat, din 7 unități de învățământ din județul Gorj, și pentru 189 de studenți de la Universitatea „Constantin Brâncuși” din Târgu-Jiu, proveniți din grupuri și medii defavorizate, printr-o serie de intervenții de informare, consiliere, mentorat, remediale, sprijin financiar, comunități de învățare și accesibilizare, pentru a-i sprijini pe elevi în promovarea examenului de bacalaureat și tranziția în învățământul superior și pe studenți pentru a promova anul și a rămâne înmatriculați la universitate. Suplimentar, dezvoltarea sistemului de echipamente și tehnologii dedicate studenților cu dizabilități va facilita accesul acestora la formele superioare de învățământ. Ședințele de mentorat și consiliere, precum și workshop-urile de educație financiară și public speaking, comunitățile de învățare organizate în cadrul proiectului, vor ajuta grupul țintă să-și dezvolte încrederea în sine, să-și identifice și dezvolte competențele și aptitudinile, să obțină îndrumare cu privire la metode de învățare eficiente și la creșterea performanțelor educaționale, etc. Programele remediale le vor permite elevilor/absolvenților de liceu care nu au promovat bacalaureatul și studenților să acumuleze/sedimenteze informațiile necesare promovării examenelor școlare/universitare, dar și creșterii performanțelor. La finalul proiectului, grupul țintă va deține competențele utile finalizării/continuării studiilor. Proiectul va genera astfel un efect pozitiv pe termen lung pentru grupul țintă (351 de persoane), prin creșterea nivelului de educație care le va permite accesul pe piața muncii la locuri mai bine plătite, contribuind astfel la incluziunea socială și reducerea disparităților, respectiv la scăderea șomajului în rândul acestora. În plus, prin dotarea Universității „Constantin Brâncuși” din Târgu-Jiu cu echipamente și tehnologii destinate persoanelor cu dizabilități, se va asigura accesul egal al acestora la programe universitare, sporindu-le șansele de a finaliza programe educaționale universitare. Beneficiile proiectului vor fi cunoscute și multiplicate și în afara grupului țintă sau a unităților de învățământ sprijinite, prin intermediul rețelei de parteneri și colaboratori, evenimentelor dedicate și altor programe de formare desfășurate în afara proiectului, la care acestea vor fi popularizate.
- PORȚI DESCHISE SPRE CUNOAȘTERE – UN PAS SPRE VIITOR!; Cod proiect: 325759; Cod apel: PEO/291/PEO_P6/OP4/ESO4.6/PEO_A40
- Obiectivul general al proiectului constă în promovarea și facilitarea accesului egal la educație și formare de calitate, incluzivă, precum și în diminuarea abandonului școlar pentru 189 de elevi din patru unități de învățământ preuniversitar din județul Mehedinți, respectiv pentru absolvenți de liceu din promoțiile ultimilor doi ani școlari anteriori anului în care proiectul a intrat în implementare, care nu au promovat examenul de bacalaureat, și pentru 162 de studenți ai Universității „Constantin Brâncuși” din Târgu Jiu, aparținând unor grupuri defavorizate. Acest lucru se va realiza prin organizarea de programe remediale, acordarea de subvenții și sprijin material pentru cazare, precum și prin activități de consiliere și mentorat, având ca scop final creșterea ponderii persoanelor cu studii superioare în România. Suplimentar, dezvoltarea sistemului de echipamente și tehnologii dedicate studenților cu dizabilități va facilita accesul acestora la forme superioare de învățământ. Ședințele de mentorat și consiliere, precum și workshop-urile desfășurate în cadrul proiectului, vor ajuta grupul țintă să-și dezvolte încrederea în sine, să-și identifice competențele și aptitudinile, să obțină îndrumare cu privire la metode eficiente de învățare și la creșterea performanțelor educaționale etc. În plus, excursiile și vizitele în campusurile universitare le vor permite elevilor să experimenteze și să intre în contact cu mediul universitar, apropiindu-i de acesta. Programele remediale le vor oferi elevilor și studenților posibilitatea de a acumula și consolida informațiile necesare promovării examenelor și creșterii performanțelor școlare. La finalul proiectului, grupul țintă va deține competențele necesare finalizării sau continuării studiilor. Proiectul va genera astfel un efect pozitiv pe termen lung pentru cele 351 de persoane vizate, contribuind la dezvoltarea abilităților interpersonale și a competențelor specifice și practice cerute de angajatori. Acestea le vor permite beneficiarilor fie să acceseze piața muncii, fie să își continue studiile, contribuind astfel, indirect, la creșterea șanselor de ocupare a tuturor elevilor din unitățile de învățământ sprijinite și, implicit, la reducerea șomajului în rândul acestora. În plus, prin dotarea Universității „Constantin Brâncuși” din Târgu Jiu cu echipamente și tehnologii destinate persoanelor cu dizabilități, se va asigura pe termen lung accesul acestora la programe universitare, sporindu-le șansele de a finaliza studiile superioare. Beneficiile proiectului vor fi cunoscute și multiplicate și în afara grupului țintă sau a unităților de învățământ sprijinite, prin intermediul rețelei de parteneri și colaboratori, al evenimentelor dedicate și al altor programe de formare desfășurate în afara proiectului, în cadrul cărora acestea vor fi promovate.
- SPRIJIN PENTRU TRANZIȚIA DE LA LICEU LA FACULTATE; Cod proiect: 322739; Cod apel: PEO/291/PEO_P6/OP4/ESO4.6/PEO_A40
- Obiectivul general vizează asigurarea accesului egal la educație de calitate pentru 351 de persoane provenite din grupuri defavorizate, inclusiv pentru persoane cu dizabilități și de etnie romă (189 de elevi ISCED 3-4 și absolvenți de liceu din promoțiile ultimilor doi ani școlari care nu au promovat examenul de bacalaureat, precum și 162 de studenți ISCED 5-6, cu vârsta cuprinsă între 18 și 29 de ani), dintre care 36 sunt de etnie romă, pe o perioadă de 36 de luni, prin:
- facilitarea tranziției la studii universitare de licență pentru 189 de elevi proveniți din medii dezavantajate și absolvenți de liceu din promoțiile ultimilor doi ani școlari (anteriori anului școlar în care au intrat în operațiune) care nu au promovat examenul de bacalaureat, dintre care minimum 19 sunt de etnie romă;
- prevenirea și combaterea abandonului universitar pentru 162 de studenți proveniți din grupuri dezavantajate, dintre care minimum 17 sunt de etnie romă și minimum 114 au părinți cu un nivel educațional scăzut;
- accesibilizarea Universității „Constantin Brâncuși” (UCB) prin achiziția de echipamente IT și dezvoltarea de instrumente specifice proceselor educaționale care includ studenți cu dizabilități.
- Se propun intervenții care urmăresc creșterea accesului și a participării la învățământul terțiar pentru 351 de elevi/absolvenți de liceu care nu au promovat examenul de bacalaureat și studenți ce fac parte din grupuri subreprezentate/defavorizate. Aceste intervenții vizează atât facilitarea tranziției la studiile universitare, cât și prevenirea și combaterea abandonului universitar. Se urmărește creșterea accesului și a participării grupurilor dezavantajate la educație.
- Obiectivul general vizează asigurarea accesului egal la educație de calitate pentru 351 de persoane provenite din grupuri defavorizate, inclusiv pentru persoane cu dizabilități și de etnie romă (189 de elevi ISCED 3-4 și absolvenți de liceu din promoțiile ultimilor doi ani școlari care nu au promovat examenul de bacalaureat, precum și 162 de studenți ISCED 5-6, cu vârsta cuprinsă între 18 și 29 de ani), dintre care 36 sunt de etnie romă, pe o perioadă de 36 de luni, prin:
- MĂSURI DE SPRIJIN PENTRU ELEVI ȘI STUDENȚI; Cod proiect: 325764; Cod apel: PEO/291/PEO_P6/OP4/ESO4.6/PEO_A40
- Obiectivul general vizează asigurarea accesului egal la educație de calitate pentru 351 de persoane provenite din grupuri defavorizate, inclusiv pentru persoane cu dizabilități și de etnie romă (189 de elevi ISCED 3-4 și absolvenți de liceu din promoțiile ultimilor doi ani școlari care nu au promovat examenul de bacalaureat, precum și 162 de studenți ISCED 5-6, cu vârsta cuprinsă între 18 și 29 de ani), dintre care 36 sunt de etnie romă, pe o perioadă de 36 de luni, prin:
- facilitarea tranziției la studii universitare de licență pentru 189 de elevi proveniți din medii dezavantajate și absolvenți de liceu din promoțiile ultimilor doi ani școlari (anteriori anului școlar în care au intrat în operațiune) care nu au promovat examenul de bacalaureat, dintre care minimum 19 sunt de etnie romă;
- prevenirea și combaterea abandonului universitar pentru 162 de studenți proveniți din grupuri dezavantajate, dintre care minimum 17 sunt de etnie romă și minimum 114 au părinți cu un nivel educațional scăzut;
- accesibilizarea UCB prin achiziția de echipamente IT și dezvoltarea de instrumente specifice proceselor educaționale care includ studenți cu dizabilități.
- Se propun intervenții care urmăresc creșterea accesului și a participării la învățământul terțiar pentru 351 de elevi/absolvenți de liceu care nu au promovat examenul de bacalaureat și studenți ce fac parte din grupuri subreprezentate/defavorizate. Aceste intervenții vizează atât facilitarea tranziției la studiile universitare, cât și prevenirea și combaterea abandonului universitar. Se urmărește creșterea accesului și a participării grupurilor dezavantajate la educație.
- Obiectivul general vizează asigurarea accesului egal la educație de calitate pentru 351 de persoane provenite din grupuri defavorizate, inclusiv pentru persoane cu dizabilități și de etnie romă (189 de elevi ISCED 3-4 și absolvenți de liceu din promoțiile ultimilor doi ani școlari care nu au promovat examenul de bacalaureat, precum și 162 de studenți ISCED 5-6, cu vârsta cuprinsă între 18 și 29 de ani), dintre care 36 sunt de etnie romă, pe o perioadă de 36 de luni, prin:
- Drept la practică! – Profesioniști pregătiți pentru piața muncii; Cod proiect: 312994; Cod apel: PEO/71/PEO_P7/OP4/ESO4.5/PEO_A49
- Obiectivul general al proiectului este de a oferi oportunități de practică de specialitate care să faciliteze inserția pe piața muncii pentru 251 de studenți ai Universității „Constantin Brâncuși” din Târgu Jiu, provenind de la specializările: alimentație, asistență medicală, asistență farmaceutică, kinetoterapie, educație fizică, drept, administrație publică, inginerie, automatică și energie. Ne propunem să susținem dezvoltarea de competențe practice corelate cu cerințele pieței muncii, asigurând astfel deprinderea competențelor digitale, non-tehnice și antreprenoriale, prin intermediul unui program de stagii de practică centrat pe student, precum și inserția acestora pe piața muncii printr-un program de consiliere și orientare în carieră. Prin intermediul proiectului, vom crea oportunități de practică pentru studenții Universității „Constantin Brâncuși” din Târgu Jiu, aflați în anii II și III de studii, la specializările menționate. Avem în vedere identificarea de oportunități de practică în cadrul operatorilor economici specializați în fiecare domeniu în parte. Proiectul asigură, pentru 251 de studenți din regiunea S-V Oltenia, atât oportunități de practică menite să sprijine dobândirea competențelor practice necesare pe piața muncii, cât și consiliere, orientare profesională și acțiuni de management al carierei, pentru a facilita inserția acestora în locuri de muncă din domeniul lor de studii. Totodată, proiectul contribuie la dezvoltarea competențelor antreprenoriale, esențiale atât pentru studenții care își doresc un parcurs antreprenorial, cât și pentru cei care vor activa ca specialiști angajați în companii private. Aceste competențe sprijină dezvoltarea inițiativei, înțelegerea mediului de afaceri, orientarea proactivă către rezolvarea problemelor, asumarea responsabilității și utilizarea unor metode eficiente de motivare, prin obținerea satisfacției lucrului bine făcut. Viziunea proiectului presupune o abordare integrată, care include dezvoltarea de parteneriate pentru organizarea stagiilor de practică, în vederea formării competențelor necesare celor 251 de studenți și creșterii angajabilității acestora.
- PEDAGOGIA ÎN LUMEA DIGITALĂ; Finanțat prin PNRR
- Obiectivul general vizează dezvoltarea și implementarea unui program de formare continuă pentru 3.000 de cadre didactice din învățământul preuniversitar de stat din regiunea Sud-Vest Oltenia, respectiv județele Gorj, Mehedinți și Vâlcea. Programul are ca obiectiv dezvoltarea competențelor digitale și de pedagogie digitală, pentru a integra eficient tehnologiile în practicile de predare, a pregăti elevii pentru era digitală și a crește calitatea educației. Acesta acoperă toate activitățile specifice, de la predare, evaluare, comunicare cu părinții, până la crearea și schimbul de conținut și resurse digitale, în conformitate cu cadrul european pentru competențele digitale ale cadrelor didactice (DigCompEdu) și cu standardele internaționale de competențe digitale (ex. ECDL, Microsoft etc.). Conform DigCompEdu, competențele digitale esențiale sunt organizate în șase domenii: literație digitală, utilizarea datelor și a informațiilor, colaborare și comunicare, creare de conținut digital, siguranța pe internet, rezolvarea problemelor